Saturday, November 20, 2010

Imtihan, Exam, Peperiksaan


Assalamualaikum W.B T.

Salam Imtihan untuk semua, yakinlah bahasa, setiap usaha yang dilaburkan pasti membawa kelebihan, iringilah setiap Ilmu yang dipelajari dengan pemahaman dan aplikasi andai ia boleh dizahirkan...

Kejayaan pasti datang,.... pasti datang.... dan pasti tiba, jika kejayaan di peroleh hasil usaha sendiri. Dilakukan dengan "Step by step" . Dengan Usaha, Doa, Tawakal dan Redho.
Biarlah kita harunginya dengan usaha kita, bantuan kawan, Ibu bapa, pensyarah, tenaga pengajar dan doa-doa yang tanpa kita sedari. dan Juangkanlah ketika menjawab soalan di dewan peperiksaan dengan Amanah, jujur dan bersungguh.



Manusia tidak merancang untuk gagal, mereka gagal untuk merancang.
- William J. Siegel

Kejayaan tidak datang kepada manusia yang leka.
- Charles Cahier

Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari alasan.
- Peribahasa Arab


Resepi Kek Usaha Kejayaan

Bahan-bahannya;


250 gm Daya usaha


100 gm Kesabaran


100 gm Keimanan


190 gm Keinsafan


150 gm Pengorbanan


150 gm Campuran akhlak mulia

( boleh didapati dari didikan yang baik dan sempurna )


8 sudu the rasa tanggungjawab


200 gm senyum secukup rasa


Cara-cara membuatnya:


Pukul semangat hingga menjadi kembang dan kental. Masukkan usaha dan kesabaran, gaul sehingga sebati. Masukkan keinsafan sedikit demi sedikit . Biarkan adunan menjadi lembut. Setelah itu campurkan keimanan , rasa tanggungjawab dan campuran akhlak mulia. Ia perlulah dibungkus dengan kertas ingin tahu dan ingin mencuba. Masukkan adunan tersebut ke dalam mangkuk bertimbang rasa dan tolak ansur. Hiaslah dengan senyum yang menawan kemudian bakar dengan tenaga yang ada.


U/p : Untuk mendapatkan kek yang cantik dan elok, jauhilah ia dari air mata putus asa walaupun setitik. Oleh kerana kek kejayaan ini amat sukar unutk dibuat, syabas kepada sesiapa jua yang berjaya melaksanakan dengan baik.

PMAPIUM ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO