Saturday, January 10, 2009

3,000 Mahasiswa Berdemontrasi Kutuk Israel di Hadapan Kedutaan Mesir



Jumaat, 9 Januari, Kuala Lumpur : Hampir 3,000 mahasiswa Islam berjaya dikumpulkan oleh Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia untuk berhimpun di depan kedutaan Mesir bagi menyuarakan bantahan dan kutukan di atas tindakan Mesir menutup sempadannya dari menerima kemasukan pelarian Gaza yang terpaksa menyelamatkan diri dari serangan 14 hari bertubi-tubi Israel laknatullah.

Rejim Husni Mubarak bukan sekadar bersekongkol dengan Israel membunuh kanak-kanak dan wanita Palestin, malah menangkap dan membantai rakyatnya sendiri yang terlibat di dalam demo mempamerkan solidariti bersama rakyat Gaza. Mubarak yang sangat degil dan bongkak tidak mahu membuka pintu sempadan Gaza-Mesir di Refah. Ini mengakibatkan bantuan kemanusiaan dunia tidak akan dapat dibawa masuk. Maknanya makanan akan kehabisan, hospital akan kehabisan bekalan ubatan, rakyat Gaza akan mati secara beramai-ramai!!!

Demontrasi tersebut telah berjaya membabitkan semua Persatuan Mahasiswa Islam dan NGO Mahasiswa dari seluruh Malaysia, khususnya dari GAMIS peringkat negeri seperti Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Negeri Sembilan dan seluruh Malaysia. Turut sama menjayakan demontrasi ini adalah Solidariti Mahasiswa Malaysia, Pro Mahasiswa Nasional, PKPIM dan beberapa mahasiswa antarabangsa.

Demontrasi kali ini mencatat sejarah penting pada mahasiswa Islam dan GAMIS khususnya kerana kerahan yang begitu besar membabitkan hampir belasan bas dari serata Malaysia bagi menunjukkan simpati, sokongan dan semangat jihad yang tinggi anak muda Islam di Malaysia kepada gerakan Islam HAMAS yang sedang berjuang mempertahan Gaza dari serangan Yahudi Israel.

Selain dari itu, perjalanan sejauh 3 kilometer dan mengambil masa hampir 45 minit untuk ke kedutaan Mesir telah memberikan kepuasan kepada mahasiswa untuk meluahkan perasaan dan pendirian mereka pada rakyat yang menyaksikan demontrasi tersebut. Banner bertulis "Hancur Yahudi" dan slogan "Save Gaza" yang begitu banyak dan berwarna warni menyemarakkan lagi konvoi raksasa mahasiswa.

Ketika berlangsung demontrasi mahasiswa di KLCC, dilaporkan hampir kira-kira 5,000 pemuda Parti Islam Se-Malaysia dan NGO turut sama melakukan demontrasi di kedutaan Amerika Syarikat yang tidak jauh dari demontrasi GAMIS tersebut.

Sejurus tiba di hadapan kedutaan Mesir, antara pimpinan mahasiswa yang berucap adalah wakil PKPIM, Presiden Parti Mahasiswa Negara, saudara Azlan Zainal, bacaan sajak Gaza oleh saudara Faisal Mustafa, penyerahan memorandum dan pidato penutup oleh Presiden GAMIS, ustaz Dzulkhairi Mohd Nor. Presiden GAMIS dalam ucapannya mengutuk sekeras-kerasnya tindakan Mesir yang sanggup berkompromi dengan Israel menutup pintu sempadan dari menerima pelarian Palestin di Gaza.

Gamisdaily


Wednesday, January 7, 2009

Strategi efektif Hamas, Allah hu Akbar.

GAZA (Arrahmah.com) - Sepuluh tentara zionis Israel tewas dan lebih dari 30 lainnya mengalami luka-luka dalam perang melawan al-Qossam, sayap militer Hamas tadi malam (5/1) di Gaza utara.

Sumber al-Qossam seperti yang dilansir infopalestina mengatakan, para mujahidnya berhasil menarik pasukan khusus infantry Israel ke satu rumah yang sudah dipasangi ranjau darat. Akibatnya sepuluh tentara tewas seketika dan puluhan lainnya luka-luka.



Al-Qossam menyebutkan, mereka mengepung pasukan tersebut, lalu meledakan rumah itu. Sementara pasukan khusus Zionis yang dilengkapi dengan roket dan senjata berat terperangkap di dalamnya. Mereka terbunuh sebelum helikopter menyelamatkan mereka. Akhirnya mereka dapat dievakuasi, setelah helikopter menghancurkan blokade militer ditengah asap tebal mesiu.

Dengan keberhasilan ini, Al-Qossam mengumumkan, pihaknya telah membunuh 10 serdadu Zionis dan melukai 30 lainya. Ia berjanji akan mengumumkan keberhasilan operasi ini secara rinci.

Sementara itu, Juru Bicara Al-Qossam, Abu Ubaidah berjanji akan menghadapi pasukan Israel yang masuk Gaza dengan perlawanan sengit. Ia mengatakan, serdadu Israel tak akan dapat keluar dari Gaza dengan selamat, sebagaimana ia janjikan untuk memberikan kejutan-kejutan lainya.


(Hanin Mazaya/infopalestina/arrahmah.com)

Sunday, January 4, 2009

Tentara Zionis Mulai Invasi Jalur Gaza Melalui Darat

"Israel (Arrahmah.Com) - Mengutip pejabat Israel, Kantor Berita BBC melaporkan, tentara darat Israel sudah mulai bergerak memasuki Jalur Gaza. Setelah sepekan menggempur melalui udara, kini Zionis masuk melalui darat tanpa menghiraukan kecaman dunia.

Pada Jumat pagi waktu setempat, Perdana Menteri Ehud Olmert, Menteri Pertahanan Ehud Barak, Menteri Luar Negeri Tzipi Livni dan anggota kabinet lainnya berdiskusi soal serangan darat Israel.

Juru bicara pemerintah Israel Mark Regev menyatakan, pertemuan itu juga dihadiri pejabat militer dan intelijen Israel. Lampu hijau untuk serangan darat keluar setelah pemerintah Amerika Serikat Jumat kemarin memberi lampu hijau bagi Israel.

"Saya kira langkah yang diambil, apakah itu dari darat atau udara, merupakan satu paket operasi militer. Itu merupakan keputusan yang sudah diambil Israel," ujar Gordon Johndroe, deputi bidang press Gedung Putih.

Langkah evakuasi warga sipil dari Gaza, merupakan pertanda serangan darat semakin dekat. Saat ini sudah 400 warga yang memegang paspor asing dari Rusia, AS, Turki, dan Norwegia, sudah meninggalkan Gaza.

Sementara Sayap Militer Hamas, Brigade Izzudin Al Qassam bersama Para MUjahidin Dari Jihad Islam dan yg lain tak tinggal diam dengan ancaman serangan darat itu. Pemimpin biro politik Hamas Khaleed Meshaal Jumat kemarin mengatakan, pihaknya telah menyiapkan kejutan bagi tentara Israel yang masuk Gaza. Dia menyebutnya dengan "black destiny" bagi tentara Israel. "Jika Anda (Israel) melakukan langkah bodoh dengan menyerang dari darat, black destiny akan menanti Anda," kata Meshaal.

Hingga dari kedelapan serangan Israel, sebanyak 436 orang tewas dan 2.250 lebih terluka. Sementara Israel sudah kehilangan enam warganya (termasuk militer) dan 16 lainnya dilaporkan terluka akibat serangan roket dan mortir Hamas.

Bagi Mujahidin, invasi israel melalui darat adalah kehancuran Israel, dan permulaan Hitam bagi zionis utk dihabisi, Semoga Allah melindungi sauda-saudara kitadi Paletina, dan memberikan kekuatan serta ketabahan buat ara Mujahidin di Palestin, Allahu Akbar, Wal Izzatu lillah.!
(Prince of Jihad/Arrahmah.com)"

Oleh aberod

Hamas : Rejim Zionis akan membayar harga yang mahal atas darah kami !

Isnin ,05/01/2009 -Pemimpin Hamas , Ismail Radwan pada petang Sabtu menyatakan bahawa pejuang dan kepimpinan Palestin di Semenanjung Gaza tidak akan meninggalkan medan perang dan akan kekal berjuang sehingga ke titisan darah terakhir dan memberi amaran kepada rejim Zionis , mereka akan membayar harga yang sangat mahal atas pertumpahan darah ini.

Dalam satu kenyataan akhbar yang disiarkan di kaca TV , Radwan menegaskan bahawa orang Israel menceroboh bertujuan untuk menjalankan projek perkauman yang ektrim dengan melanyak sesuka hati hak2 rakyat Palestin.

"Gaza akan menjadi satu kawasan perkuburan untuk anda (baca : rejim Zionis ) dan pencerobohan ini tidak akan menjadi satu perkara bersenang lenang. Anda tiada pilihan hanya untuk menghentikan pencerobohan dan menghapuskan pengepungan tanpa syarat. Anda tidak akan berseronok kecuali penduduk Palestin menikmati ia terlebih dahulu ," tegas pemimpin Hamas tersebut.


Note:
sumber : http://www.palestine-info.co.uk/en/
penterjemah : gunx

PMAPIUM ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO