Monday, May 26, 2008

Realiti Kehidupan


HIDUP KITA CUMA DI DALAM 3 HARI
Semalam ~ Sudah menjadi sejarah.
Hari Ini ~ Apa yang sedang kita lakukan.
Esok ~ Hari yang belum pasti .

Hisablah hari pertama semoga hari yang kedua
kita lebih baik kerana mungkin ajal kita pada hari yang kedua.

HIDUP CUMA DALAM 2 NAFAS
Nafas Naik.
Nafas Turun.

Hargailah Nafas yang naik kerana udara yang disedut
adalah pemberian Allah secara percuma dan
carilah keredhaan~Nya dalam menggunakannya.

Bertaubatlah dalam Nafas yang kedua kerana mungkin itu
nafas yang terakhir keluar dari tubuh bersama
nyawa dan roh untuk meninggalkan dunia yang fana ini.

HIDUP CUMA ADA2 PILIHAN
Hidup dalam keredhaan Allah.
Hidup dalam kemurkaan Allah.

HIDUP YANG ABADI CUMA ADA2 TEMPAT
Kekal di dalam neraka.
Kekal di dalam syurga.

Ingatlah kecelakaan neraka itu amat mengerikan
dan kita hanya diyakinkan oleh keyakinan kita kepada rukun IMAN.
Rukun Iman itu pula ada 6 dan apabila
hilang salah satu daripadanya maka hilanglah ia.

Kelazatan dan kesejahteraan syurga itu maha HEBAT.
Tidak terduga oleh fikiran kita dan untuk mendapatkannya
terjemahkan rukun ISLAM yang 5 itu
dan puncaknya adalah SOLAT ... Amat sukar untuk dipercayai
bagi yang ingin ke SYURGA tetapi tidak bersolat,
umpama seorang yang mahu menaiki kapal terbang,
tetapi tidak mempunyai boarding pass.

Dan mereka yang sengaja melalaikan solat,
umpama mengeposkan sepucuk surat tanpa melekatkan setem ...
apabila ditanya bagaimana surat itu akan sampai
pada penerimanya ... lalu dia pun berkata
setemnya akan dihantar kemudian.
Ada2 penyelesaian dalam kes ini :
Dia mungkin didenda ... atau, suratnya masuk tong sampah.

Oleh itu, tidakkah kita semestinya bersyukur
atas segala nikmat yang Allah kurniakan kepada kita ...

Sekurang-kurangnya Allah telah memberi udara
secara percuma untuk kita berzikir mengingati~Nya
setiap detik dan ketika, hinggalah kita kembali
kepada Allah dalam keadaan jiwa yang tenang ...
lalu masuk ke dalam syurga dalam keadaan
kita redha dan Allah meredhai.

Semoga kita semua berbahagia & sejahtera senantiasa ...
di dunia jua di akhirat kelak serta di dalam rahmat Allah s.w.t.

Suber dipetik dari laman Tranungkite.net

Kejayaan Yahudi Laknatullah


Seminit untuk kita beringat...
DI INGATKAN SEMULA supaya tak lupa...

Protokol ke 10 Yahudi mengandungi 8 perkara....

1.. Song....
Lagu-lagu yang menghiburkan..jika ada anak-anak yang
tak tau mengucap..tetapi boleh menghafal lagu Hindustan yang
panjang berjela... Ada anak-anak yang tak hafal Fatihah....tapi
boleh mengingati lagu Siti Norhaliza yang panjangnya berdepa
depa..... berjaya sudah Yahudi.... Hinggakita terfikir.....
bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu?

2. ...Sex.....
Lagi satu kegilaan remaja dan yang tua. Sex di mana-mana..
di kaca tv, dalam filem, dalam iklan...babak sex amat lumrah..
kekadang adegan sex tak diperlukan, tetapi diselitkan jua
sehingga ada orang menonton filem hanya kerana ada adegan sex...
filem 18SX amat laris berbanding filem U...
VCD lucah mudah didapati...dan harganya amat murah...
Adakah filem yang tiada adegan sex?
Lagi sekali berjaya sungguh Yahudi laknatullah......

3. ...Smoke....
Rokok..menjadi kegilaan para remaja...
sehingga dikatakan tidak modern jika tidak merokok...
malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan
yang kononnya mau di gelar "up to date"..
Dulu yang merokok ini golongan ****** saja.... ataupun penari
kabaret....( aku tengok dari filem P Ramlee )....
Syabas yahudi...berjaya lagi kamu....

4. ....Sport...
Pelbagai jenis sukan di tonjolkan dan lelaki dengan
perempuan sama-sama berlumba mencari nama dalam sukan...
hinggakan sekarang bola sepak pun perempuan main juga...
Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali,
sembahyang pun banyak yang miss....bukan yang bermain sahaja tak sembahyang...
yang menonton pun tak sembahyang juga ......
Kalau menonton dirumah... akan lambat sembahyang sebab takut tak
nampak macam mana masuk GOL....

Yahudi gol lagi......sampai ada ulamak kata...kerana sukan
..sembahyang boleh tangguh...Mashaallah,..

5. .. Fun..
Hiburan...di mana-mana kita dapat hiburan yang melalaikan....
Kalau kita lihat dalam 100 majalah..mungkin 99 adalah majalah hiburan..
termasuklah majalah mangga...yang menayangkan buah mangga artis perempuan....
Kalau ada konsert....sanggup orang Islam bertandang hingga
menghabiskan banyak wang dan bila ke konsert....
pelbagai maksiat akan diselit masuk.... Yahudi terhibur lagi....

6.... Female...
Perempuan...tawaran Yahudi yang amat mengasyikkan..
terutama dalam iklan..yang kadang-kadang tidak ada kena
mengena dengan perempuan... Kalau kita ke kedai bateri kereta....
dihadapan bateri terpampang gadis sunti separuh bogel beraksi...
apa kena mengena bateri kereta dengan perempuan?...
kalau iklan Modess... perempuan adalah patutnya...
Yahudi bersorak lagi.....

7...Fashion....
Fesyen terutama perempuan yang bermacam-macam..
sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka dah tak menutup aurat....
Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat
yang kekadang menampakkan pusat?
Yang mewarnakan rambut lagi teruklah...
Buat apa bertudung kalau rambut diwarnakan....
Bila warnakan rambut..mestilah tidak bertudung sebab kalau
bertudung..bagaimana nak menayangkan warna rambut yang terkini itu...
Kalau dah rambut diwarnakan... sembahyang pun tak sah...
malah mandi hadas pun tak sah sebab kebanyakan pewarna adalah kalis air...
itu tak kira yang cukur bulu kening lagi...

Yahudi ketawa lagi....
Umat islam sudah jadi macam Yahudi....

8. .. Food..Makanan..
Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasuklah
MC D, Kentucky , Pizza hut...dan seribu satu macam lagi...
Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah di pandang hina....
masuk rumah pun setahun sekali bila bulan Ramadan...
tapi makanan Barat menjadi kebanggaan...
Bila makanan datang dari Barat.. adakah kita yakin tentang
halalnya? Contoh Kentucky ..rempahnya datang dari Amerika....
siapa nak pergi check...halal ke tidak?
Bila makan benda haram, masakan iman menjadi mantap...
Maka lahirlah Umat Islam yang bukan perangai saja macam
yahudi... tetapi berfikiran pun macam yahudi...Nauzubillah.....
Yahudi makan Islam lagi...

Itu baru protokol yang ke 10......
yang lain-lain entah macam-macam
lagi.... aku cinta Malaysia .....tapi lebih cintakan
ALLAH........... oleh itu, jika berlaku pertembungan antara kepentingan
manusia dengan kepentingan Allah......

DAHULUKAN KEPENTINGAN ALLAH....

12 Azab bagi mereka yg meninggalkan sembahyang

Dalam sebuah hadis menerangkan bahwa Rasulullah S.A.W telah bersabda : "Barangsiapa yang mengabaikan solat secara berjemaah maka Allah S.W.T akan mengenakan 12 tindakan yang merbahaya ke atasnya.

Tiga darinya akan dirasainya semasa di dunia ini antaranya :-

·Allah S.W.T akan menghilangkan berkat dari usahanya dan begitu juga terhadap rezekinya.
·Allah S.W.T mencabut nur orang-orang mukmin daripadanya.
·Dia akan dibenci oleh orang-orang yang beriman.

Tiga macam bahaya adalah ketika dia hendak mati, antaranya :

·Ruh dicabut ketika dia di dalam keadaan yang sangat haus walaupun ia telah meminum seluruh air laut.
·Dia akan merasa yang amat pedih ketika ruh dicabut keluar.
·Dia akan dirisaukan akan hilang imannya.

Tiga macam bahaya yang akan dihadapinya ketika berada di dalam kubur, antaranya :-

·Dia akan merasa susah terhadap pertanyaan malaikat mungkar dan nakir yang sangat menggerunkan.
·Kuburnya akan menjadi cukup gelap.
·Kuburnya akan menghimpit sehingga semua tulang rusuknya berkumpul (seperti jari bertemu jari).

Tiga lagi azab nanti di hari kiamat, antaranya :

·Hisab ke atsanya menjadi sangat berat.
·Allah S.W.T sangat murka kepadanya.
·Allah S.W.T akan menyiksanya dengan api neraka.

Sunday, May 25, 2008

Pulau Batu Putih Kita Putih Mata

"Inilah hasil kemerdekaan kita satu demi satu bumi kita dirampas. Dijajah secara senyap & terang. Bagaikan kita kini jadi Rakyat Palestin yang mana bila rumah mereka kosong, bila mereka bercuti balik kampung; Balik ke rumahsendiri tenguk orang Yahudi telah duduk di rumah mereka.

"Pulau batu putih itu kosong tiada penghuni maka itu kami majukan & mestilah milik kami..." Lebih kurang begitulah kot antara hujah pelik yang dilafazkan orang seberang Pantai Lido lantaran mahukan bumi milik kita.

Apalah Daulatnya Sultan Johor dari segi sejarah kini?. Kaum yang jadi jiran kita cina, india mau pun benggali manalah arif tentang Kedaulatan Sultan kita. Memang sering kita terbaca di akhbar kaum ini asyik menyinggung Sultan kita. Semua masih ingat parti UMNO sendiri sering mempertikai Kedaulatan Sultan kita. Apakah kaum jiran kita belajar dari puak UMNO ini.

Jika Mat Salleh nak buat rumah api di Pulau Batu Putih minta kebenaran Sultan Johor; itu pun sudah jelas amat pulau itu memang milik Johor. Bingung apa bendanya Mat Salleh tu nak minta izin kepada bukan tuan empunya pulau. Jika si Apek yang punya pulau ... apakah jadah mengadap Sultan.

Penghakiman telah pun dibuat. Yang kita pun satu boleh berhujah & berhakim di negara Belanda. (Biar pun bukan semua hakim dari Belanda.) Bidalan kita kan sering berkata Seperti Belanda meminta tanah. Mana pernah cukupnya. Belum tahu keputusan Peluit macam yakin sangat kita akan hilang Pulau Batu Putih.

Sebut Singapura semua tahu asalnya memang salah sebuah negeri di Semenanjung Tanah Melayu. Sejarah tak pernah boleh ditipu. Sejak kita sekolah rendah lagi dah belajar sejarah negara kita. Demokrasi & cina telah membuatkan kita kehilangan Singapura.

Dari peristiwa Pulau Batu Putih ini seharusnya kaum Melayu sedar. Jaminan kita terhadap kedaulatan Tanah Air sendiri memang tiada apa-apa jaminan. Dengan jaminan perundangan dunia sekalipun mana lagi adanya kedaulatan kaum Melayu lagi. Dari sudut nama & bahasa pun sudah amat jelas. Pulau Batu Putih. Itu bahasa Melayu atau bahasa cina?.

Hakim luar negara manalah tahu Pulau Batu Putih itu bahasa Melayu. Manalah mereka baca sejarah bagaimana Singapura itu sebenarnya Temasek/Tumasik. Mana mereka tahu siapa Parameswara.

Rata-rata rakyat Malaysia jika ditanya pasti kecewa dengan keputusan Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ). Tapi terpaksa menerimanya & kerajaan kita berharap rakyat menerimanya dengan tenang. Dalam hati rakyat hiba terlampau. Rasa tidak selamat lagi tinggal di negara sendiri. Takut nanti Pulau Pinang juga akan hilang. Sekarang pun ramai dah panggil Pulau Pinang itu Penang. Penang bukan bunyi atau nama kepulauan Tanah Melayu.

Satu pengajaran yang baik buat kita agar lebih berjaga-jaga. Bak kata orang tua-tua kita .. Buat baik berpada-pada. Kita terlalu baik dengan kaum lain, sampai bumi kita terus tergadai. Agar jangan lagi ada pulau yang tiada penghuni akan diusahakan orang luar. Kemudian ICJ akan arahkan kita yang tak jaga harta kita... Berikan kepada penceroboh itu!!!.

Peluit: Harapan dari dalam jiwa Peluit... agar Singapura tukar sahaja nama Pulau Batu Putih itu. Kerana itu mirip nama kepulauan Tanah Melayu. Rasa tergugah martabat orang Melayu bilamana pulau yang namanya dalam bahasa Melayu milik kaum lain. Tukarkan saja kepada nama pulau itu ke bahasa cina, supaya anak cucu Peluit tidak tertanya-tanya nanti.

Artiket oleh: rangbulan.blogspot.com

PMAPIUM ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO