Thursday, January 20, 2011

PTPTN, JPA Dijangka Masuk Akhir Januari, Pertengahan Februari


Jan 12, Universiti Malaya : Bahagian Hal Ehwal Pelajar dan Alumni (HEPA) menjangkakan tarikh kemasukan bayaran pinjaman PTPTN dan juga Biasiswa Persekutuan JPA akan mula diperoleh sekitar akhir Januari dan pertengahan Februari nanti. (link)

Menurut kenyataan, bayaran itu (Biasiswa JPA) dibayar lewat akibat berpunca daripada peruntukan wang tahun 2011 untuk bayaran pelajar IPTA dalam dan luar negara belum diterima oleh pihak JPA daripada perbendaharaan.

Manakala kelewatan kemasukan bayaran pinjaman PTPTN adalah disebabkan oleh masalah teknikal yang tidak dapat dielakkan dan dijangka berlaku pada data pengesahan status pelajar UM.

Bayaran bantuan biasiswa dijangkakan hanya akan diperoleh sekitar pertengahan Februari 2011 untuk semua tahun pengajian dan semua jurusan.

Manakala jangkaan kemasukan bayaran pinjaman PTPTN pula adalah sekitar 25 Januari 2011 bagi sesi kemasukan tahun 2006, 2007, dan 2010.

Sesi kemasukan tahun 2008, 2009, dan juga 2010 pula dijangka memperoleh pinjaman tersebut dalam sekitar 27 Januari 2011. – UMtoday.

Link :
http://umtoday.blog.com/2011/01/12/ptptn-jpa-dijangka-masuk-akhir-januari-pertengahan-februari/

Wednesday, January 19, 2011

Penduduk Yahudi mengotori masjid Yaffa dengan najis yang pada ketika itu di bawah perlindungan polis


Selasa , 18/01/2011 - Penduduk Yahudi menodai sebuah masjid Yaffa pada malam Ahad ketika perbarisan agresif yang tampaknya diaturkan oleh polis.

Penduduk Yahudi itu mengepung dan membaling batu ke arah masjid Nuzha setelah berkeliaran di sekitar jalan-jalan kota yang diduduki secara haram oleh Israel sambil mengibarkan bendera dan berteriak “Matilah Arab”, menurut sumber-sumber dari rakyat Palestin.

Polis Israel tidak bergerak sehingga jemaah di dalam masjid mulai melawan para penyerang, tambah sumber itu. Kehadiran polis sepatutnya adalah untuk mencegah pertengkaran, tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.

sumber : http://www.palestine-info.co. uk/en/
penterjemah : syuhada


*Insya Allah dibahagian NewS @ PMA, akan di post kan isu semasa berkaitan Palestin (update), Isu Palestin merupakan Isu Ummat, dan wajib ke atas kita untuk mengambil tahunya.

PMAPIUM ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO