Asalamualaikum kepada semua pengunjung blog ini.. semoga blog ini sedikit sebanyak mmberi manfaat kepada anda.. Insyaallah.

Friday, August 8, 2008

Isu Yuran Tambahan: Bendahari PMIUM Bersuara

KUALA LUMPUR 6 Ogos - Rentetan pendedahan isu yuran tambahan Kolej Kediaman Zaaba, Bendahari Agung PMIUM saudara Mohd Hasbie Muda pula tampil mendedahkan bukti berkaitan yuran tambahan seratus ringgit yang dikenakan itu.

Beliau yang juga merupakan ahli Majlis Tertinggi MPMUM mendedahkan bukti sekeping resit yang tercatat tujuan yuran tersebut dikenakan.No siri dan nama pembayar terpaksa dikaburkan bagi mengelakkan intimidasi terhadap pengadu tersebut.

“Yuran tambahan yang dikenakan ini kononnya bertujuan untuk caj cenderamata, namun saya difahamkan bahawa cenderamata yang dimaksudkan itu hanyalah sehelai cadar sahaja. Istimewa sangatkah cadar di kolej Zaaba sehingga mencecah ratusan ringgit?”

“Pihak HEP di dalam buku panduan telah menetapkan bahawa yuran penginapan bagi kolej yang menyediakan makanan adalah sepuluh ringgit sehari, namun jika yuran-yuran tambahan sebegini tetap dikenakan kepada mahasiswa tahun satu, maka apa erti panduan itu?Panduan yang membantu atau menipu?”

“Oleh itu, saya menggesa agar Dr. Salleh Aman tampil memberikan penjelasan.Pelbagai medium boleh digunakan untuk beliau membuat penjelasan. Paling mudah gunakan medium emel perdana”ujar beliau ringkas.

Sumber dipetik dari -mahasiswakini -.

Seja o primeiro a comentar

PMAPIUM ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO