Asalamualaikum kepada semua pengunjung blog ini.. semoga blog ini sedikit sebanyak mmberi manfaat kepada anda.. Insyaallah.

Wednesday, January 26, 2011

Aduan Mahasiswa : Pindahkan Klinik Kesihatan KK12 Ke KPS

Jan 25, Universiti Malaya : UMtoday menerima satu e-mail daripada seorang siswi yang merupakan salah seorang penghuni Kolej Kediaman Ketiga (Tunku Kurshiah) yang mencadangkan pemindahan tempat Klinik Kesihatan UM.

Klinik kesihatan UM sekarang ditempatkan di Kolej Kediaman Ke-12 dan siswi terbabit yang mewakili mahasiswa UM mempertikai jarak yang amat jauh untuk ke sana.


Cadangan yang diutarakan oleh siswi terbabit yang hanya mahu dikenali Noor Adlin adalah memindahkan klinik berkenaan di suatu tempat di Kompleks Perdana Siswa.


“Saya rasa klinik tersebut seharusnya dipindahkan ke Kompleks Perdana Siswa(KPS). Saya bercadang sedemikain kerana pada saya Kolej Kediaman Ke-12 terlalu jauh.


“Lagi-lagi saya dan mahasiswa yang lain yang berada di Kolej Kediaman Ke-3, Ke-4 dan Ke-7.”


“KPS pula terletak di tengah-tengah dimana saya rasa ianya adil kepada semua jika klinik tersebut dibuka di situ.”


“Jadi tidak perlulah kami yang menetap di kolej kediaman yang berjauhan dengan kolej-12 ke sana dengan menaiki bas sedangkan kami boleh sahaja ke KPS dengan berjalan kaki. ”


“Saya harap agar cadangan saya diberi maklum balas dari pihak Universiti, MPMUM dan semua pihak yang terbabit. Ini adalah untuk kemudahan semua warga kampus juga.”, jelas beliau dalam e-mail tersebut.
– UMtoday

http://umtoday.blog.com/2011/01/25/aduan-mahasiswa-pindahkan-klinik-kesihatan-kk12-ke-kps/

Seja o primeiro a comentar

PMAPIUM ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO