Asalamualaikum kepada semua pengunjung blog ini.. semoga blog ini sedikit sebanyak mmberi manfaat kepada anda.. Insyaallah.

Monday, January 24, 2011

Mahasiswa Perlu Dapatkan Kad ‘Touch n Go’ Naik Bas

Jan 25, Universiti Malaya : Isu bas semakin mendapat perhatian masyarakat kampus.

Minggu lalu, warga Universiti Malaya digemparkan dengan berita kemungkinan caj perkhidmatan sebanyak RM 0.50 akan dikenakan setiap kali ingin menaiki bas universiti.


Sumber daripada pemandu bas memaklumkan caj RM 0.50 tidak akan dilaksanakan tetapi tetap akan ada pembaharuan dalam perkhidmatan bas universiti.


“Kad bas akan diaktifkan kembali. Semua dikehendaki berurusan di Pejabat Bendahari untuk mendapatkan kad tersebut mulai September nanti.”, ujar seorang pemandu bas.


“Saya tidak berapa pasti kadar dalam kad tu, mungkin penggunaannya sama macam ‘Touch n Go’.”


“Saya rasa kadarnya sama dengan jumlah hari kuliah. Namun, memang sebelum ini kad ini pernah digunakan dahulu.”


Menurut sumber, jadual dan tempat perhentian bas universiti juga dijangka akan berubah.


Sementara itu, pihak universiti diberitakan akan berusaha mendapatkan bas baru universiti berikutan beberapa buah bas telah rosak dan tidak sesuai digunakan lagi.


Menurut salah seorang staf di pejabat Hal Ehwal Pelajar, peruntukan untuk mendapatkan bas tersebut mencecah bilion ringgit Malaysia.


Dijangkakan pihak universiti akan membeli lima hingga tujuh buah bas baru yang berteknologi terkini demi kelesaan pengguna. – UMtoday

Seja o primeiro a comentar

PMAPIUM ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO